Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

28. května 2021

Jak přizpůsobit e-shop pro zahraniční zákazníky?

autor: TrustPay
Sledujte nás:

Hodnota evropského e-commerce trhu byla na konci roku 2020 odhadována na více než 700 miliard EUR, přičemž téměř čtvrtina hodnoty e-commerce transakcí byla vygenerována právě nákupy od zahraničních obchodníků.

I když pandemie vyvolala významný nárůst elektronického obchodu po celém světě, zároveň se zvýšil počet lidí nakupujících z jiných zemí, než je země obchodníka. Nedávná zpráva společnosti International Post Corporation ukazuje, že 32 % kupujících ze 40 zemí nakupovalo v roce 2020 více od obchodníků mimo jejich domovský stát a 51 % očekává, že tak budou činit v budoucnu mnohem častěji.

Postupně se rozplývající hranice světa e-commerce a perspektiva nabízení produktů a služeb nejen lokálně jsou pro obchodníky čím dál tím lákavější. Ale každá příležitost má i své výzvy. Obchodníci přirozeně musí řídit operativní logistiku plnění objednávek pro zahraniční zákazníky, ale úspěšný zahraniční obchod vyžaduje víc než jen dobrý marketing a silnou doručovací síť. Jak nejlépe přizpůsobit váš e-shop zákazníkům ze zahraničí?

Jak nejideálněji přizpůsobit e-shop zákazníkům ze zahraničí?

Za předpokladu, že se obchodníkovi podařilo přilákat potenciální zahraniční kupující na své webové stránky, existuje několik faktorů, které je třeba při nákupu zohlednit, aby měl obchodník jistotu, že tito zákazníci nákup i dokončí a v ideálním případě se na stránku i vrátí.

Doporučení pro e-commerce obchodníky

Níže najdete 3 doporučení pro obchodníky, kteří by chtěli začít působit mezinárodně nebo plánují vstup na nové trhy:

1.Podporujte správné jazyky a měny

Pro kupující je nesmírně frustrující, když se musí snažit zjišťovat, co přesně kupují a kolik je to bude stát. Transparentnost a přehlednost jsou klíčem k budování důvěry – zajištění, aby kupující mohli snadno pochopit proces platby, zobrazit ceny a platit v místní měně.

Jako obchodník byste určitě měli pro zákazníka zajistit interakci s webem v jeho domovském jazyce po dobu celé návštěvy vašeho e-shopu – například, nemůžete připustit, aby si zákazník vaši stránku překládal sám. Všechny kroky objednávky, včetně platební stránky, by měly být pokryty v jazyce, kterému zákazník rozumí. Dá se to zajistit jazykovými mutacemi, ale i jejich intuitivním výběrem podle IP adresy zákazníka, případně jiných poznávacích znaků. Alternativou je dát zákazníkovi možnost výběru ještě před vstupem do vašeho e-shopu.

Dostatečná lokalizace může v konečném důsledku znamenat obrovský rozdíl v konverzi, tj. v přiměřeném počtu dokončených a úspěšně zaplacených objednávek. Znamená to, že se jednoznačně vyplatí investovat do řešení, která myslí i na jiná lokální pokrytí. V tomto případě je důležité ověřit si u svého poskytovatele platební brány, zda vám dokáže zajistit platební stránku i v jiném lokálním jazyce.

2.Nabídněte správné způsoby platby

Většina zákazníků má preferovaný způsob platby – ať už jde o platbu kartou, bankovní převod nebo elektronickou peněženku.

Nabídka preferovaného způsobu platby může významně zvýšit počet konverzí a zároveň i významně přispět k tomu, aby se zákazník na vaši stránku vždy rád vracel, protože ví, že u vás zaplatí metodou, na kterou je zvyklý a nebude nucen vycházet ze své komfortní zóny. Tím pádem neriskujete ztrátu důvěry a ochoty učinit platbu online.

Ne vždy se ovšem dají pokrýt všechny způsoby platby, zejména má-li mnoho zemí své vlastní domácí platební systémy. Stojí však za úvahu nabídnout minimálně tři nejoblíbenější způsoby platby každého trhu, na kterém chcete své produkty nebo služby nabízet – zde je celkem možné, že některé z platebních metod se budou u vícero evropských zemí překrývat.

TrustPay - cross-border payments - Ako najlepšie prispôsobiť e-shop zákazníkom zo zahraničia

Váš poskytovatel online plateb by vám měl umět doporučit nejpopulárnější metody jednotlivých regionů. Například, inkaso je jedním z nejpopulárnějších způsobu platby v Německu. Zatímco online bankovní převod je preferovanou metodou v Nizozemsku, ve Velké Británii dominují platby kartou.

3.Přizpůsobte svou strategii přístupu k potenciálním podvodným platbám (fraudům)

Stejně, jako se pokusy o podvod liší podle různých platebních metod, liší se i podle různých geografických oblastí. Podvodníci často zkoušejí své štěstí zejména při mezinárodních online platbách, především jsou-li součástí větší skupiny nebo testují soubor ukradených karet z různých zemí.

I když je kvůli minimalizaci rizik a ztrát důležité přizpůsobování strategie boje s možným podvodným jednáním pro každý individuální trh, je stejně důležité zajistit, abyste neúmyslně neodmítali objednávky od skutečných zákazníků. Strategie, která neodráží trendy v jednotlivých zemí nebo má příliš přísná pravidla, může mít za následek vysoký počet falešných poplachů a poškozených vztahů se zákazníky.

Právě proto se vyplatí spolupracovat s vaší platební bránou, kde vám na požádání umějí doporučit, co v případě podezření dělat. Každá situace může být samozřejmě specifická, ale základním pravidlem, v případě nejistoty, je neposkytovat zboží/službu, dokud si neověříte, že jste platbu obdrželi od reálného zákazníka.

Jste-li e-commerce obchodník a chcete svou nabídku rozšířit i za hranice a potřebujete radu, kontaktujte nás e-mailem na podpora@trustpay.eu.

Mohlo by vás zajímat

Bezpečné nakupování na internetu
Nejen technologie, ale i aktuální světová pandemická situace změnily naše nákupní chování. Čím dál tím víc preferujeme online nákupy na internetu před návštěvou kamenné prodejny.
Economy
author: TrustPay
Optimalizace platební brány, aneb jak snížit míru odchodů zákazníků z košíku
Opuštění nákupního košíku je stále velkým bojem obchodníků s vysoce alarmující 80% průměrnou mírou nedokončení online nákupu. Je důležité vytvořit plynulou a bezproblémovou zkušenost zákazníka s nákupem s cílem zvýšení počtu konverzí a snížení počtu zákazníků, kteří ze stránky na poslední chvíli odcházejí.
Economy
author: TrustPay