Obchodní portál – uživatelské přístupy
Obchodní portál je moderní a inovativní rozhraní /back-office/, kde mohou naši klienti na jednom místě spravovat nastavení platební brány, projekty, prohlížet transakce, grafy a statistiky, zůstatky nebo sledovat výplaty. Na našem portálu pro obchodníky existuje několik uživatelských přístupů v závislosti na oprávněních, která chcete jednotlivým zaměstnancům přidělit.
Na našem portálu pro obchodníky existuje několik uživatelských přístupů v závislosti na oprávněních, která chcete jednotlivým zaměstnancům přidělit.
V následujícím blogu vám představíme různé typy přístupů, které portál nabízí.
Typy uživatelských přístupů podle hierarchie
Ředitel / statutární orgán
Statutární zástupce má nejvyšší oprávnění a může přistupovat ke všem údajům a nastavením v obchodním portálu a měnit je. Může také přidávat projekty/URL a přidávat nebo měnit účet, na který je obchodník vyplácen, nebo měnit frekvenci těchto výplat.
Pomocí tohoto typu přístupu můžete také ukončit spolupráci, a tím „ukončit“ účet jako jediný v hierarchii.
U statutárního zástupce společnosti, který je zároveň majitelem účtu, shromažďujeme také doklady KYC /“know your customer“/, což jsou doklady totožnosti, jako je občanský průkaz nebo cestovní pas a doklad o adrese trvalého bydliště, a provádíme také online ověření prostřednictvím naší online aplikace. *
* Ověření totožnosti osoby jednající jménem společnosti se podle platných právních předpisů Slovenské republiky vyžaduje u finančních institucí. Ověření prostřednictvím ověřovacího odkazu trvá přibližně 1,5 minuty a provádí se jednoduše prostřednictvím chytrého telefonu.
Se statutárním přístupem můžete na portálu také přidávat a odebírat další uživatele.
Admin / administrátor
Admin může měnit nastavení a přistupovat ke většině údajů na portálu obchodníka. Tento přístup obsahuje v podstatě stejné pravomoci jako statutární přístup s výjimkou:
- změna nebo přidání účtu na vyplácení
- ukončení účtu
Při přidávání uživatele s administrátorským přístupem je také nutné nahrát takzvané dokumenty KYC / „know your customer“/ přímo v obchodním portálu.
Finanční oddělení
Uživatel s finančním přístupem vidí již uložená nastavení, ale nemůže je měnit. Díky tomuto přístupu můžete stahovat výpisy transakcí a měnit frekvenci vyplácení prostředků.
Finanční oddělení má přístup k datům a nástrojům, které potřebuje ke správě plateb a transakcí, které obvykle potřebuje k výkonu své agendy. Například právo vrátit platbu nebo manuální vytváření výpisů. Uděluje se většinou účetním společnosti.
Technické oddělení
Uživatel s přístupem „Technical“ má přístup k nástrojům a datům potřebným ke správě a údržbě systému. Například změna a vložení klíčů API, přizpůsobení vzhledu platebního okna, notifikace a další technická nastavení. Tento přístup je vhodný pro programátory, vývojáře nebo správce e-shopu.
Podpora
Podpora má přístup k informacím a nástrojům potřebným k poskytování pomoci a řešení problémů klientů. Patří sem například stahování reportů a možnost vrácení peněz – „refund „. Nemůže však změnit žádné nastavení. Přístup je ideální pro vaši zákaznickou podporu.
Řešení sporů
S tímto přístupem můžete prohlížet transakce a další údaje, ale na rozdíl od podpory nemůžete transakce vracet. Prohlížení výpisů je možné, ale stahování je zakázáno
Pasivní přístup
Jedná se o přístup, který slouží pouze k prohlížení dat a informací, bez možnosti jejich úpravy nebo jakéhokoli zásahu do již uložených nastavení.
Několik pravidel na závěr:
- Počet uživatelů s různými pravomocemi v projektech není omezen.
- Není možné kombinovat typy přístupu pro jednoho uživatele v jednom projektu.
- Jeden uživatel může mít různé typy přístupu k různým projektům. V rámci jednoho projektu však může mít pouze jeden typ přístupu.
- Uživatel musí mít jedinečnou e-mailovou adresu.
- Přidání nového uživatele do projektu je možné v rámci obchodního portálu v sekci „Uživatelé“. Přidat ho mohou pouze statutární nebo administrátorské přístupy.
- Pokud se jedná o přidání stávajícího uživatele (tj. již má např. finanční přístup k jednomu projektu), může jej statutár nebo administrátor přidat k jinému projektu, a to přímo v obchodním portálu pomocí: „Uživatelé – Správa uživatelů“, kde lze vyhledat konkrétního uživatele a přidat jej k libovolnému projektu. Stejně snadno může uživatele také odstranit.
Rozdělení přístupů je nutné pro bezproblémové a zejména bezpečné používání obchodního portálu. Pokud máte jakékoli dotazy nebo nejasnosti při výběru správného přístupu pro členy vaší společnosti, obraťte se na náš tým na adrese podpora@trustpay.eu a my vám rádi poradíme.