Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

4. března 2021

Optimalizace platební brány, aneb jak snížit míru odchodů zákazníků z košíku

autor: TrustPay
Sledujte nás:

Opuštění nákupního košíku je stále velkým bojem obchodníků s vysoce alarmující 80% průměrnou mírou nedokončení online nákupu. Je důležité vytvořit plynulou a bezproblémovou zkušenost zákazníka s nákupem s cílem zvýšení počtu konverzí a snížení počtu zákazníků, kteří ze stránky na poslední chvíli odcházejí.

Jakmile se zákazníci dostanou na platební stránku e-shopu, jsou už v podstatě o nákupu rozhodnutí. Jediné, co musí udělat, je dokončit proces platby. Přestože se to jeví jako jednoduchý krok, opuštění nákupního košíku je stále velkým bojem obchodníků s vysoce alarmující 80% průměrnou mírou nedokončení online nákupu.

Opuštění nákupního košíku versus optimalizace platební brány

Důvody nedokončení platby jsou různé, ale mezi ty nejběžnější, které kupující uvádí, patří skryté náklady na dopravu, potřeba registrace zákazníka, nedůvěra vůči platební stránce nebo příliš složitý proces platby.

optimalizácia platobnej brány

 

I když opuštění nákupního košíku nelze zcela zabránit (vždy se najdou zákazníci, kteří si to jednoduše rozmyslí 😊), existuje spousta věcí, které můžete udělat, abyste tuto míru snížili a zvýšili tak míru konverze. Prvním – a možná nejdůležitějším krokem – je optimalizace způsobu platby.

Všechny e-shopy by měly dbát na to, aby vytvořily platební proces, který je pohodlný, rychlý a zejména důvěryhodný, aby zákazníci měli větší chuť úspěšně dokončit svou objednávku.

Tipy na vytvoření nejkomfortnějšího procesu platby

Často může výrazně pomoci samotné zjednodušení procesu. Platební stránka musí být jasná, jednoduchá, lehce vyplnitelná a nesmí zákazníkům dávat důvod k zaváhání nebo pochybnostem. To jsou naše tipy na vytvoření svižného a co nejkomfortnějšího procesu platby.

1. Jednoduchost čili „Keep it simple“

  • Zajistěte, aby byla platební stránka optimalizována pro každý typ zařízení (chytrý telefon, tablet, počítač atd.) Vaši zákazníci nesmějí mít pocit, že zobrazení je nekvalitní, protože to snižuje jejich důvěru v platební bránu.
  • Vyvarujte se viditelného nebo pro zákazníka nepříjemného přesměrování stránky – riskujete tak technické problémy a zvyšujete tak nejistotu zákazníka.
  • Minimalizujte počet polí na stránce nebo kroků v procesu platby

2.Poskytněte pohodlí a výběr

  • Snažte se podpořit co nejširší škálu platebních metod; ideální jsou tři nejpreferovanější metody každého trhu, na kterém působíte.
  • Vracejícím se zákazníkům nabídněte možnosti „platby na jedno kliknutí“
  • Pro nové zákazníky zaveďte možnost platby „jako host“ s možností vytvořit si účet po dokončení transakce.

3.Budujte důvěru

  • Ujistěte se, že ceny jsou před konečnou platbou transparentní, včetně výpisu všech nákladů na dopravu.
  • Ubezpečte zákazníky, že jejich platební údaje jsou chráněné.

optimalizácia platobnej brány - prisposobenie svojej znacke

4.Vložte „svůj podpis“

  • Během celého procesu používejte konzistentní vzhled.
  • Přizpůsobte si svou platební stránku tak, aby byla v harmonii s vaší značkou.
  • Spolupracujte se svým poskytovatelem online plateb a ujistěte se, že shromažďujete ty správné údaje, a kde je to možné, přizpůsobte je pro pohodlí svých zákazníků. Pokud některé údaje není třeba shromažďovat, zkuste se tomu vyhnout, aby zákazníkovi během dlouhého vyplňování formulářů nedošla trpělivost.

Tyto jednoduché kroky vám mohou pomoci při vytváření plynulejší a bezproblémovější zkušenosti zákazníka s nákupem. Pomůže vám to zvýšit počet konverzí a snížit počet zákazníků, kteří odcházejí ze stránky na poslední chvíli.

Čím pohodlněji se vaši zákazníci během objednávání cítí, tím je pravděpodobnější, že objednávku i dokončí.

Hledáte-li moderní platební bránu nebo máte zájem o další informace, kontaktujte nás e-mailem na podpora@trustpay.cz.