Poznejte tým TrustPay: Interview se Soní Kostanjevcovou, Risk Manager
Poznejte členy TrustPay týmu prostřednictvím našich rozhovorů.
Tentokrát jsme vyzpovídali Soňu Kostanjevcovú, manažérku rizika.
Proč ses rozhodla pro společnost TrustPay?
U mě byl tento proces troška jiný. Byla jsem hned po škole a moje taktika byla vzít první job, který přijde pod ruku a potom se rozhodnout, co bude dál. Společnost TrustPay mě oslovila iniciativně (na základě mého životopisu, který jsem měla na portálu Profesia) s otázkou, zda bych chtěla přijít udělat test z matematiky, tak jsem si řekla, že proč ne. Netušila jsem, že po testu přijde rovnou pohovor a najednou jsem už i podepisovala smlouvu.
Na jaké pozici aktuálně pracuješ a co tě na ní nejvíc baví?
Moje pozice se jmenuje risk manager a nejvíce mě na ní baví pravidelně se opakující agenda jako jsou týdenní/kvartální/pololeté reporty nebo i denní monitoring. Velmi zajímavé a přínosné jsou i naše denní risk meetingy, které míváme ve spolupráci s compliance oddělením (oddělením, které se zaměřuje na dodržování souladu s obecně závaznými právními předpisy, jakož is interními normami) a jejich cílem je posuzování nových klientů a rozhodování či jejich přijmout nebo nepřijmout do našeho portfolia. Příprava na meeting není vždy úplně jednoduchá, ale člověk se skoro vždy dozví něco nového a častokrát se v kolektivu i zasmějeme, což vždy oživí a zpříjemní den.
„I z pracovní oblasti máme každý své slabší i silnější stránky, které navzájem propojujeme, doplňujeme se a tím pádem tvoříme skvělý tým.“
Co si na své práci nejvíc ceníš a co je pro tebe aktuálně největší výzva?
Největší výzvou je pro mě získat parkovací stání na firemní parkovišti 😀
Pokud se však ptáš přímo na pracovní prostředí, tak dost velkou výzvou je pro mě zdokonalit se v SQL, jelikož je to velmi užitečný nástroj pro zpracování dat a excel už v mnohém nestačí (nakolik stále rosteme a dat neustále přibývá).
Na práci si nejvíc cením toho, že dělám back-office pozici. Jelikož zcela nepatřím mezi lidi, kteří umí vést oficiální dialogy a docela mě stresuje prezentování před množstvím lidí od počtu 2 a více, tak si cením toho, že se s takovým typem práce setkávám jen velmi nepatrně a tedy převážně komunikuji jen přes písemné kanály a interně v rámci firmy. Kromě toho si cením, že nikdo neřeší to, že chodím v mikině a dvoubarevných kalhotách – což v TrustPay na back-office odděleních není problém. Také si cením, že mám vlastní velký stůl, jsem v uzavřené kanceláři a mám k dispozici 2 velké monitory – tohle všechno mi vytváří vhodné pracovní prostředí, protože jsem typ člověka, který potřebuje k práci ticho a klid.
Jaké jsou tvé vztahy s kolegy v rámci firmy a jak hodnotíš firemní kulturu TrustPay?
Většinou jsem dosud měla na oddělení kolem sebe samých mužských kolegů a chlapi jsou z velké míry přizpůsobiví, co mi vyhovuje, takže já vnímám naše vztahy jako velmi dobré (hádám je to vzájemné :D) tím že nás není mnoho, vždy se umíme dohodnout na intenzitě topení i intenzitě klimatizace a rovněž iz pracovní oblasti máme každý své slabší i silnější stránky, které navzájem propojujeme, doplňujeme se a tím pádem tvoříme skvělý tým.
Jak vypadá běžný den na tvé pozici?
Na mé pozici mám 2 typy dní – když mám službu při denním riskovém monitoringu a když ji nemám. Pokud mám denní risk monitoring, dopoledne by se dalo nazvat rituálem.
V takový den ignoruji maily, tiketovací systém a pokud možno, tak i Teams zprávy od kolegů a věnuji se každodenní agendě, která spočívá v kontrole karetních transakcí a jiných proměnných, které na našem oddělení sledujeme za předchozí den případně víkend a následně za tím následuje schválení „merchant fundingu“, tzn. vyplácení peněz našim klientům. Toto vyplácení se děje v 10 hodin, takže se snažím nerozptylovat ničím jiným, abych v klidu stihla deadline.
Následuje příprava na denní risk meeting, který je standardně v 11 hodin. Příprava spočívá v prohlédnutí a zanalyzování stránek našich potenciálních klientů. Po meetingu následuje většinou polední pauza, po které pokračuji analyzováním nálezů z ranního monitoringu a případnou komunikací těchto nálezů s příslušnými odděleními (compliance, sales) a interní zaevidování nálezů. Když je denní agenda hotová a čas dovolí, věnuji se dále jiné agendě, kterou může být pravidelný reporting (týdenní, měsíční, kvartální, pololetní), případně ad hoc reportingu/analýzám s priorizováním těch, které mají stanoven deadline. Vedle toho řeším maily, tikety a případné požadavky kolegů. Ty se skládají z administrativní ale i analytické agendy.
Když nemám službu na risk monitoringu, tak ji mám na autorizačním monitoringu, který však není tak časově náročný, takže vedle něj se stihnu věnovat výše popsané agendě v širším rozsahu.
Máš nějaký zabavný moment z práce v TrustPay?
Jelikož jsem známá svou škodolibostí vždy se i zpětně ráda pobavím když si vzpomenu jak se kolega sedíc na židli opíral o opěradlo, které se zlomilo a on se v celé své délce natáhl pod stůl kolegyně, se kterou měl právě něco rozdiskutované. Naštěstí se mu nic nestalo a také se na tom dobře pobavili.