Seznamte se s týmem TrustPay: Rozhovor s Milanem Freiboldem, Account Manager
V našich blozích vám představíme šikovné členy týmu TrustPay.
Tentokrát jsme vyzpovídali Milana Freibolda, Account Managera společnosti TrustPay.
Které silné stránky využíváš na pozici Account manažera v TrustPay?
Domnívám se, že základními přednostmi úspěšného account manažera jsou obchodní, komunikační a organizační schopnosti. Je také důležité, aby měl zkušenosti s dosahováním stanovených obchodních cílů. Dobrý account manager by si měl neustále rozšiřovat své znalosti a učit se ze svých chyb. Organizační schopnosti mu pomáhají sledovat termíny u klientů i v týmu a komunikační dovednosti mu pomáhají být efektivním lídrem a dosahovat tak dobrých výsledků při získávání nových klientů i při dosahování cílů u stávajících klientů.
Jako Account manažer máš určitě spoustu povinností. Jak vypadá tvůj pracovní den v kanceláři, případně na služebních cestách?
Můj den v kanceláři začíná zapnutím počítače a prohlížením nových e-mailů. Každé ráno máme meeting, na kterém vždy probíráme důležité věci nebo novinky týkající se klientů či jiných interních změn a novinek v rámci oddělení.
„Našimi klienty jsou úspěšné a zajímavé společnosti, od kterých se mohu hodně naučit, takže jsem velmi hrdý na to, že jsem dostal příležitost zde pracovat. Někdy jsou naše pracovní schůzky jemně neformální a cítím, že každý z mých klientů je zároveň mým přítelem a společně pracujeme na vzájemné spokojenosti.“
Jsem rád, že můžu jezdit na služební cesty po Evropě. Cestujeme a setkáváme se s klienty osobně, kdy budujeme vztahy naživo a nejen online. Na služebních cestách to vypadá podobně, jako když jsme v kanceláři, to znamená, že pracujeme, a navíc zastupujeme společnost TrustPay. Rozhodně a naštěstí to není monotónní práce 😊.
Kdyby sis vyměnil role se svými klienty a stal se klientem, jak by ses popsal jako Account manažer?
Rozhodně jsem velmi příjemný (smích). Ale ne, jsem komunikativní a vždy k dispozici, i když teoreticky máme určitou pracovní dobu, ale tím, že pracuji s klienty i mimo Evropu a teda v jiných časových pásmech, snažím se být vždy k dispozici, pokud jde o něco vážnějšího. Jsem vstřícný a komunikuji jasně, protože ne všechna rozhodnutí jsou vždy příjemná pro jednu či druhou stranu, tak abychom si co nejlépe porozuměli.
Jak si buduješ vztahy s tvými klienty od úplného začátku vaší spolupráce? Máš na to nějakou techniku, která platí na každého nebo je to individuální?
Dobré vztahy s klienty buduji tak, že si nejprve udělám průzkum o společnosti a osobě, se kterou budu pracovat. Klíčové je pochopit jejich záměry, včetně problémů, kterým společnost čelí, a pracovních zkušeností mé kontaktní osoby. Když volám klientovi, představím sebe a naši společnost tak, aby to bylo srozumitelné. Pak klientovi řeknu něco, co mě během mého výzkumu zaujalo nebo co máme společné. Pak se ptám a naslouchám, abych pochopil, jak se pro ně mohu stát důvěryhodným partnerem. Se svými klienty buduji pevné vztahy a dbám na to, aby mi důvěřovali.
Preferujete osobní, emailovou nebo telefonickou komunikaci? A proč?
Dávám přednost osobní komunikaci, protože mi dává příležitost komunikovat transparentně. Řeč těla je velmi důležitá pro vytvoření dobrého dojmu. Osobní komunikace také pomáhá okamžitě odstranit pochybnosti, které vyvstanou při čekání na e-mailovou odpověď nebo zpětný telefonát.
„V týmu si vždycky rozumíme, když je potřeba, a také si zakládám na své profesionalitě.“
Je jednodušší starat se o klienty, kteří nepotřebují mnoho péče nebo o ty, kteří denně něco vyžadují? Jak potom udržuješ vztahy s těmi, kteří se neozývají často se svými problémy a otázkami?
O ty, kteří se nehlásí pravidelně, je jednodušší se postarat, ale ti, kteří potřebují něco každý den, jsou zajímavější 😊 Klientům, kteří se delší čas neozývají, vždy napíšu, jak se jim daří a jestli je vše v pořádku. Kdykoli si můžeme zavolat nebo sjednat schůzku. Neustále máme pro naše klienty novinky, takže se vždy snažím všechny aktivně kontaktovat.
Zažíváš během roku silnější a slabší období, co se týče množství práce, nebo bys řekl, že je to vybalancované?
Určitě jsou období, kdy je práce více a kdy méně. V létě je jí obvykle méně kvůli dovoleným, a totéž platí i o Vánocích. Období před Vánoci je rušnější, protože pracujeme s klienty z oblasti e-commerce a ti se v té době snaží prodat většinu svých produktů. Nijak speciálně se ale na tyto situace nepřipravuji. Vždy si v rámci týmu pomůžeme a spoléhám se hlavně na své zkušenosti.