SANITINO – Zvýšení prodeje integrací místních platebních metod
Společnost SANITINO, přední prodejce vybavení do koupelen a kuchyní se sídlem v Česku, si upevňuje svoji pozici na trhu a zvyšuje pohodlí svých zákazníků prostřednictvím spolupráce s platební bránou TrustPay.
SANITINO, přední český prodejce koupelnového a kuchyňského vybavení, upevňuje svou pozici na trhu a zvyšuje pohodlí svých zákazníků díky spolupráci s platební bránou TrustPay.
SANITINO se zavázalo poskytovat kvalitní výrobky od místních i světových dodavatelů a uvědomuje si důležitost efektivního a bezpečného systému, který zajistí pozitivní a hladký průběh plateb pro její zákazníky. Společnost SANITINO se rozhodla spolupracovat s TrustPay díky jejich rozsáhlé nabídce místních platebních metod, což z nich činí ideálního partnera pro podniky s ambicemi oslovit nové trhy a expandovat.
Zaměření společnosti SANITINO na klienty a potřeba přizpůsobit se jejich preferencím, pokud jde o platební metody, vedly k zahájení spolupráce a integraci těchto možností prostřednictvím TrustPay. Toto partnerství vedlo nejen k rozšíření dostupnosti jejich produktů pro širší skupinu zákazníků, ale také k zajištění bezproblémového a spolehlivého platebního procesu, což přispělo k celkovému zlepšení nákupního zážitku.
Výzva
SANITINO v současné době působí na deseti trzích včetně Slovenska, České republiky, Rakouska, Německa, Francie, Belgie, Nizozemska, Itálie, Španělska, Rumunska a v současné době zahajuje provoz na jedenáctém evropském trhu – v Polsku.
Po zahájení spolupráce se společností TrustPay, specialistou na expanzi, jim byly představeny platební metody podle zemí, ve kterých působí. V mnoha případech již nelze místní platební metody ani označit za alternativu, protože v některých zemích mají větší zastoupení než tradiční způsob platby kartou. Jejich začlenění do platebního mixu by mělo zlepšit uživatelskou zkušenost a s tím související zvýšení konverze.
Řešení
Po úspěšném zavedení místních platebních metod zaznamenala společnost SANITINO změny v platebním chování zákazníků.
Nejvýraznějším příkladem byla platební metoda iDeal v Nizozemsku, kde ji využívá 78 % jejich zákazníků ve srovnání s podílem plateb kartou. Podobnou výraznou převahu na trhu má i belgická společnost Bancontact s 68% podílem vůči platbám kartou.
Pokud jde o francouzský trh, zde vidíme další specifikum, a to místní karetní schéma Cartes Bancaires, jehož integrace do platebního mixu společnosti SANITINA vykázala 50% podíl na platbách prostřednictvím známých karetních schémat Visa a MasterCard.
Celkový obrat společnosti SANITINA se zvýšil o 5 % díky rozšíření portfolia platebních služeb o nové, lokálně oblíbené platební metody. Tento nárůst se týkal trhů, na kterých byla nová platební metoda přidána, a to Francie, Nizozemska a Belgie.
Jak uvedl Jan Flídr, ekonom společnosti SANITINO: „Věříme, že klíčem k našemu úspěchu bylo nejen poskytování kvalitních produktů, ale také schopnost přizpůsobit se potřebám zákazníků v jednotlivých zemích nabídkou různých platebních možností.“
Jedním z dalších přínosů spolupráce je aktivní využívání Merchant Portal, inovativního uživatelského rozhraní, kde může SANITINO přehledně spravovat všechny své projekty na jednom místě a sledovat transakce v reálném čase.
„Sladění designu platebního okna s barvami webových stránek dále zlepšilo zážitek z nakupování. Platební brána TrustPay je moderní a obsahuje vše, co náš zákazník vyžaduje,“ zmínil Jan Flídr.
Flidr dodává: „Partnerství s TrustPay nám pomohlo posunout se dál a rozšířit nabídku platebních možností, což nám pomáhá konkurovat ostatním hráčům na zahraničních trzích.“
Je nezbytné sledovat aktuální trendy v odvětví, ve kterém obchodník působí, ale stejně tak je důležité znát preference platebních metod, které zákazníci v dané zemi očekávají. Nabídka jejich preferovaných platebních metod zajistí bezproblémový nákup a v konečném důsledku přispěje ke zvýšení spokojenosti zákazníků.
Kromě technologických aspektů je pro společnost TrustPay stejně důležitý i lidský přístup ke klientům. Vlastní odborníci na platební styk, kteří mají hluboké znalosti nejen technologických aspektů, ale také potřeb a cílů zákazníků, pomáhají radami a doporučeními, stejně jako tomu bylo v případě společnosti SANITINA.
Přidělený account manager přínáší osobní přístup, reaguje na jejich podněty a dotazy a vždy rád poskytne individuální podporu. Tato osobní interakce přispívá k bezproblémovému pracovnímu vztahu a zajišťuje, že společnost SANITINO má vždy pocit, že se aktivně snažíme přispět k jejímu úspěchu.
Výsledky
Vzájemná spolupráce jasně ukazuje, jak důležité je při expanzi integrovat do platební brány místní platební metody.
Také díky našim službám a doporučením se SANITINO etablovalo jako úspěšný hráč na několika trzích, dosáhlo zvýšení objemu prodeje a udržení spokojenosti zákazníků.